kurs bhp online

Dodane: 05-03-2020 12:07
kurs bhp online

kurs bhp online

Zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom należy do obowiązków pracodawcy. Szkolenia takie są okresowe, więc co jakiś czas trzeba je powtarzać. Są także obowiązkowe dla nowo zatrudnionych pracowników, dopiero rozpoczynających pracę w danym zakładzie. Grono odbiorców szkoleń BHP jest szerokie, dlatego też można je podzielić ze względu na rodzaj wykonywanej pracy. Firmy działające w branży BHP posiadają w swojej ofercie szkolenia skierowane do konkretnej grupy. Można wyróżnić szkolenia BHP dla osób pracujących w administracji i biurach, które są skierowane do osób pracujących w warunkach biurowych. Innym rodzajem szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są te, których odbiorcami są osoby zatrudnione na stanowiskach robotniczych. Ponadto można wyróżnić jeszcze szkolenia dla pracowników na stanowiskach inżynieryjno-technicznych oraz dla osób, które pracują na stanowiskach kierowniczych. Istnieje więc kilka rodzajów szkoleń BHP, które są odpowiednio dobrane pod rodzaj wykonywanej pracy.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.

Bezpieczeństwo i higiena pracy jest szerokim pojęciem, zawierającym zagadnienia z różnych dziedzin nauki. Jednym z działów nauki, zahaczającymi o BHP, jest medycyna pracy. Medycyna pracy jest jedną z bardzo wielu specjalności lekarskich, której przedmiotem jest badanie wpływu środowiska pracy na pacjenta. Zajmuje się także diagnostyką oraz leczeniem, wraz z profilaktyką, różnych chorób zawodowych. Lekarz, który ukończył specjalizację medycyny pracy, zajmuje się badaniami profilaktycznymi pracowników, które dzielą się na badania wstępne, okresowe i kontrolne. Ponadto lekarz medycyny pracy może prowadzić poradnię zakładową dla pracowników z gabinetami specjalistycznymi, może też przeprowadzać badania uczniów, kierowców oraz innych osób, których zawód wymaga odpowiednich badań. Medycyna pracy ma związek z BHP na takiej zasadzie, że bada sprawy związane ze środowiskiem pracy, a odkrycia naukowe dokonane na jej gruncie są później wykorzystywane w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Jedną z najważniejszych usług oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest przeprowadzenie audytu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Samo pojęcie audytu oznacza dokonanie oceny danej organizacji przez zewnętrzną i niezależną jednostkę. Jeśli więc jest mowa o wykonaniu audytu BHP, znaczy to nic innego, jak sprawdzenie czy dana firma spełnia wszystkie potrzebne wymagania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy mogą zlecić wykonanie audytu BHP odpowiedniej firmie, która sprawdzi i oceni, czy w miejscu pracy są spełnione wymagane przepisy. Po przeprowadzonym audycie, pracodawca otrzyma rzetelną informację o tym, czy w jego firmie są spełnione odpowiednie wymagania. Jednak samo otrzymanie protokołu z przeprowadzonej oceny to nie wszystko, ponieważ w razie jakichkolwiek nieprawidłowości pracodawca otrzyma także wskazówki, co należy poprawić. W przypadku, kiedy pracodawca nie jest pewien, czy jego firma spełnia wymagania z zakresu BHP, dobrze jest zlecić wykonanie audytu profesjonalistom.


© 2019 http://ckpss.edu.pl/